Skrivardagar vår och sommar 2024

Vill du skriva tillsammans med andra i vår och sommar? Då kan du boka in dig på skrivarkurser på Det fria ordets hus.

Skrivarfrukostar: Väck skrivlusten!

Vill du vidga dina sinnen och din fantasi under några fredagsmorgnar? Då är du varmt välkommen till skrivarfrukostar på Det fria ordets hus. Ledare är Tina K Persson som också är poet och författare, med mångårig vana som kulturskribent.

Fokus på skrivarfrukostarna ligger just på att komma i gång med skrivprocessen. Vi tar bland annat hjälp av en del föremål för att spontant väcka skrivlusten. Du får vägledda övningar, både korta och lite längre för att stimulera din kreativitet. Du får ett nytt tema för varje skrivtillfälle som avslutas med en stunds reflektion.

Ta med dig penna och ett skrivblock! Du är 18 år eller mer, men behöver inte ha några särskilda förkunskaper. Var med på alla träffar eller så många du vill.

Det fria ordets hus bjuder på kaffe eller te och macka.

Extra erbjudande: Var med på uppläsningskväll i höst på Det fria ordets hus.

Tid: fredagar kl 8-10: 10 maj, 7 juni, 5 juli och 2 augusti 2024
Plats: Det fria ordets hus, Västra Esplanaden 10, Växjö
Antal deltagare: max 12, minst 6 personer
Anmälan:
Studieförbundet Vuxenskolan Länk till annan webbplats.
Ingen avgift
Mer info: detfriaordetshus@vaxjo.se

Maria Ståhl – skrivpedagog och yogalärare.

Skrivardagar: Släpp orden fria!

Är du sugen på att skriva? Leka med ord och låta dig inspireras av andras texter och inspirera andra med dina texter? Då är du välkommen till en skrivhelg + lite till på Det fria ordets hus med Maria Ståhl – skrivpedagog och yogalärare.

Vi gör olika skrivövningar. Inomhus och utomhus. Vi läser någon dikt och kanske lite annan text som inspiration. Vi läser tyst och vi läser högt. Vi skriver snabbt och långsamt. Använder egna ord och andras. Vi samtalar kring ord och skrivande och läsande på ett sätt så att vi lär oss av varandra. Vi fördjupar oss i våra egna texter. De här dagarna är tänkta att inspirera dig att komma i gång med ditt skrivande. Våga vara med dina egna ord.

Du behöver inte ha någon erfarenhet av skrivande innan. Det som behövs är en nyfikenhet och en lust att utforska ditt fria ord. Ta med papper och penna. Du är 18 år och uppåt!

Det fria ordets hus bjuder på kaffe eller te. Ta med egen lunch.

Extra erbjudande: Var med på uppläsningskväll i höst på Det fria ordets hus.

Tid: lördag 6 juli, söndag 7 juli, 29 september kl 10-16 2024
Plats: Det fria ordets hus, Västra Esplanaden 10, Växjö
Antal deltagare: max 12, minst 6 personer
Anmälan: Studieförbundet Vuxenskolan Länk till annan webbplats.
Avgift: 600 kr
Mer info: detfriaordetshus@vaxjo.se