Öppenvård unga

Ibland kan en situation kännas svår att klara själv. Behöver du som ungdom någon att prata med är du välkommen att kontakta oss på Öppenvård unga.

Det kan handla om saker hemma, bråk i familjen, hur du mår, kompisar eller skolan. Vi på Öppenvård unga finns till för att lyssna, stötta och göra vårt bästa för att försöka hjälpa dig.

Till oss kan du komma själv eller tillsammans med din familj, men du måste vara skriven i Växjö kommun.

Vi har tystnadsplikt och det kostar dig ingenting att komma till oss.

Vi som arbetar på Öppenvård unga har mångårig erfarenhet av att möta ungdomar och familjer.

Vi kan erbjuda dig och din familj

Familjesamtal

Ett bekymmer påverkar hela familjen. Vi tror på era resurser och på er förmåga att lösa svårigheter tillsammans. Vi sätter tillsammans upp gemensamma mål och genom hela familjens delaktighet finns förutsättningar för en positiv förändring.

Föräldrastöd/individuella samtal

Du som förälder kan få stöd/samtal kring föräldraskapet och ditt barns beteende och utveckling. Även du som ungdom har möjlighet att få individuellt stöd av oss när du har det bekymmersamt.

Kontakter

• Öppenvård unga

info@vaxjo.se

Obokade besök: Växjö kommuns kontaktcenter, Norra Järnvägsgatan 7, Växjö