Felanmäl och lämna synpunkter
Här hittar du e-tjänster för att felanmäla vattenläcka, stopp i avloppet, gatubelysning, matförgiftning, trafiksignaler eller andra fel. Du kan också lämna synpunkter, beröm och klagomål på kommunens verksamheter.
Ring oss vid brådskande fel - använd annars våra e-tjänster
Växjö kommuns kontaktcenter, telefon 0470-410 00 måndag - fredag, helgfri vardag, klockan 07.30-16.30.
Övrig tid ringer du SOS alarm, telefon 0470-75 29 10
Anmäl brister i tillgängligheten
Anmäl fel eller brister i tillgängligheten på platser i Växjö kommun. Du kan anmäla brister i tillgängligheten via e-tjänst eller genom att ringa Växjö kommuns kontaktcenter på 0470- 410 00.
I e-tjänsten kan du också lämna synpunkter och förslag på förbättringar för att öka tillgängligheten i den offentliga miljön.
Felanmäl gatubelysning
Vill du felanmäla trasig gatubelysning gör du det enklast genom att ringa till Bogfelts på telefon 08-732 57 13 (dygnet runt), per e-post felanmalan.syd@bogfelts.se eller genom Bogfeldts e-tjänst. Bogfelts sköter detta på uppdrag av Växjö kommun.
Om du har felanmält en trasig gatubelysning och upplever att felet inte har blivit åtgärdat kan du kontakta oss på info@vaxjo.se och be om återkoppling. Var noga med att uppge på vilken adress den trasiga belysningen är.
Felanmälan för kommunala idrottsanläggningar
Vill du felanmäla något som inte funkar på en kommunal idrottsanläggning (sporthall, arena, badplats, fotbollsplan, motionsspår)?
Logga in via länken och ange
Namn: förening
Lösenord: förening
Tänk på att vara tydlig med vad du felanmäler och på vilken anläggning
Felanmäl vattenläcka eller avloppsstopp
Har du råkat ut för en vattenläcka eller stopp i avloppet? Undersök först om problemet finns i din egen fastighet eller om det finns på det kommunala ledningsnätet.
Felanmälan parkeringsautomat
Vid felanmälan av parkeringsautomat och akuta parkeringsfrågor ring telefon 0470-77 49 00 som är aktivt dygnet runt.
Felanmäl trafiksignaler
Vill du felanmäla trafiksignaler gör du det enklast genom att ringa till One Nordic på telefon 0729- 915 915 (klockan 07.30-16.30) eller per e-post till felanmalan.trafik@one-nordic.se. One Nordic sköter detta på uppdrag av Växjö kommun.
Utanför kontorstid kan du vända dig till journummer 0771-88 10 00 (One Assistans).
Felmeddelande i e-tjänster?
Om du får felmeddelande när du fyller i en e-tjänst, ber vi dig att försöka igen lite senare. Om du upplever att problemen fortsätter, hör av dig till Växjö kommuns kontaktcenter på telefon 0470-410 00 eller e-post info@vaxjo.se.
Tillgänglighet- felanmälan
Gatubelysning - felanmälan
Matförgiftning - anmälan
Hälsoskydd - anmälan om klagomål
Livsmedel - anmälan om klagomål
Miljöskydd - anmälan om klagomål
Övrigt - felanmälan
Lämna synpunkter, beröm och klagomål