Information inför student 2019

Torsdagen den 13 juni bjuder Katedralskolan i Växjö in till studentutsläpp

Studentutsläppet på Katedralskolan sker torsdagen den 13 juni på följande tider:

• Kl. 13.00 EK, ES, HU och IB
  • Kl. 15.00 NA och SA

Mottagningsceremonin på skolgården beräknas till 40 minuter. Skyltar med placering för de olika klasserna kommer att finnas för att man lättare skall hitta varandra. Efter mottagningsceremonin ställer eleverna upp bakom musikkåren för avmarsch till Stortorget. Föräldrar och övriga som önskar följa med ombeds gå bakom studenttåget.

Fordon för hemfärd ställs upp på Stortorget. För de elever som går ut kl. 15.00 gäller att fordonen kan ställas upp först efter det att första omgången lämnat torget. Torget brukar vara fullt av folk och fordon så vi ber er att särskilt tänka på säkerheten.

Vi ser fram emot ett trevligt studentfirande!

Senast uppdaterad: 16 februari 2022