Sjukanmälan

Det går att göra sjukanmälan via Skola24 eller via telefon. Här finns mer information om de olika sätten att göra sjukanmälan på.

Så gör du på Katedral sjukanmälan

Som vårdnadshavare anmäler du frånvaro för ditt barn via appen Skola24 eller via Skola24:s e-tjänst Länk till annan webbplats.. Du loggar in båda systemet med Mobilt BankID. Elever som fyllt 18 år kan själva frånvaroanmäla sig i appen och e-tjänsten.

Anmälan ska vara gjord innan klockan 09.00, annars kan det gå ut en notifiering om skolk.

Blir du sjuk under dagen skickar du ett mejl till din mentor, samt till de lärare du skulle ha haft.

För elever som är omyndiga är det förälder och eller vårdnadshavare som sjukanmäler.

Mer information om att anmäla frånvaro i Skola24

Annan frånvaro

Om du inte är sjuk, men ändå behöver vara borta från en eller flera lektioner mejlar du till din mentor och till den eller de lärare som berörs. För att rapporteringen ska bli korrekt måste anmälan göras varje dag om läkarintyg eller liknande inte har lämnats till mentor.

Avbeställning av specialkost

Om du har specialkost måste denna avbeställas. Kontakta skolan via telefon.

Kontakter

• Katedralskolan